Drukarki

Druk wizytówek – na co zwrócić uwagę?

Wizytówki to nieodłączny element promowania własnej osoby lub prowadzonego biznesu. To bardzo tani i prosty sposób zaprezentowania siebie, swojej firmy, zwrócenia na siebie uwagi, a często jest to także pierwszy krok do zdobycia klienta, dlatego wizytówka powinna być dobrze zaprojektowana i wykonana.

Druk wizytówek nie musi być tradycyjny

Druk wizytówek https://www.copyshop.krakow.pl/oferta/wizytowki/ trzeba zacząć od wyboru rozmiaru. Muszą one bez kłopotów zmieścić się w portfelu lub wizytowniku. Są zwykle prostokątne i mogą mieć ostre lub zaokrąglone rogi, a informacje można umieścić na nich pionowo lub poziomo.

Nic nie stroi jednak na przeszkodzie, aby wybrać bardziej oryginalne projekty. Współczesny druk wizytówek pozwala, aby miały one dowolne kształty związane na przykład z profilem prowadzonej działalności. Mogą wyglądać jak samochód lub filiżanka z kawą. To jednak kosztuje więcej niż tradycyjny druk wizytówek.

Druk wizytówek na ekologicznym podłożu

Dobra wizytówka musi być również trwała więc minimalna gramatura papieru użytego do jej wykonania musi wynosi 350 g/m2. Może on być błyszczący, matowy, gładki lub i szorstki. Ostatnio coraz więcej firm chce być postrzeganych jako te, którym nie jest obcy los środowiska naturalnego, dlatego druk wizytówek odbywa się na ekologicznym materiale.

Warto również zastanowić się nad laminowaniem wizytówek, czyli pokryciem ich bardzo cienką warstwą folii. To sprawi, że będą one bardziej odporne na zaginanie i działanie wilgoci oraz dłużej utrzymają swoją wyrazistość. 

Innym rozwiązaniem na druk wizytówek jest tłoczenie. Dzięki niemu można jeszcze bardziej uwydatnić na przykład hasło reklamowe lub inny znaczący szczegół. Aby osiągnąć ten sam cel można również operować kolorami lub zdobieniami. Zawsze jednak wizytówka musi być czytelna i zawierać imię i nazwisko, zajmowane stanowisko i dane kontaktowe.