Jak prowadzić ewidencję czasu pracy?

Każdy z pracodawców zobowiązany jest prowadzić ewidencję czasu pracy pracowników. Taki obowiązek wynika z odpowiednich przepisów zawartych w Kodeksie Pracy. Dlatego ważne jest, aby robić to prawidłowo.

Karta ewidencji czasu pracy

Do prowadzenia wspomnianej ewidencji czasu pracy służy karta ewidencji czasu pracy. Jest to niezwykle ważny dokument. Musi on zawierać wiele ważnych informacji. Zaliczyć można do nich ich informacje o ilości godzin pracy w poszczególne dni, w tym w soboty i niedziele, ilości godzin pracy w porze nocnej, ilości godzin nadliczbowych, o urlopach oraz zwolnieniach lekarskich, a także o usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecnościach w pracy.

Wygląd karty ewidencji czasu pracy

Trzeba wiedzieć, że nie ma jednego wzoru takiej karty. Każdy z pracodawców może przygotować własny wzór karty czasu pracy. Ważne jest jednak, aby zawierała ona wszystkie elementy wspomniane powyżej.

Dokumenty związane z czasem pracy

Ewidencja czasu pracy to nie tylko karta czasu pracy. Do ewidencji zaliczyć należy także takie dokumenty jak wnioski o urlop wypoczynkowy, czy urlop za godziny nadliczbowe. Dodatkowo w ewidencji czasu pracy znaleźć powinny się zwolnienia lekarskie.

Jak zatem widać na prowadzenie ewidencji czasu pracy składa się kompletowanie sporej ilości dokumentów. Zawsze należy robić to bardzo skrupulatnie. Dzięki temu uniknie się nieprzyjemności podczas ewentualnej kontroli.

Dodaj komentarz